Ako sa pripraviť na sťahovanie?

Ako sa pripraviť na sťahovanie

Sťahovanie bytu či domu je pre mnohých stresujúca záležitosť. A nie je sa čomu čudovať, zmena bydliska so sebou prináša množstvo práce. Týmto článkom sa Vám budeme snažiť čo najviac sťahovanie zjednodušiť. Dôležitá je dôkladná príprava. Dáme Vám základný prehľad, na čo pred sťahovaním dávať pozor a v akom predstihu si veci zabezpečiť.

Stahovanie

 

 

Mesiac pred sťahovaním

Ozvite sa sťahovacej firme. Podľa našich skúseností je vhodné kontaktovať sťahovaciu firmu čo najskôr. Ak viete, kedy chcete sťahovať, nie je na čo čakať. Vyhnete sa tak tomu, že vo Vašom termíne už budeme obsadený.

Zbavte sa zbytočných vecí. V každej domácnosti sa nájdu veci, ktoré si do nového domova brať nebudete. Zbavte sa ich čo najskôr. Zjednodušíte si tak triedenie a balenie vecí, ktoré sa budú sťahovať s Vami.

 

3 týždne pred sťahovaním

Zbavte sa nebezpečných látok. Ak máte v domácnosti rôzne druhy horľavín, sprejov a iných nebezpečných látok, zbavte sa ich pred sťahovaním. Zníži sa tak riziko poškodenia Vášho cenného majetku. Fľaše a plechovky pod tlakom predstavujú zbytočné ohrozenie. To platí najmä pri takej činnosti, ako sťahovanie. Budeme presúvať tažké kusy nábytku a takéto predmety nemusia, ale môžu narobiť nechcené starosti.

 

2 týždne pred sťahovaním

Deň D sa blíži. Pred Vaším odchodom je dôležité vybaviť nejaké povinnosti. Najlepšie je zariadiť si ich aspoň dva týždne pred sťahovaním. Čo tu patrí?

Upozornite poštu na zmenu doručovacej adresy. Po presťahovaní chcete určite dostávať poštu do nového domova. A možno dobre viete, že na úradoch to niekedy chvíľu trvá. Preto je dobré zmenu doručovacej adresy nahlásiť v takomto predstihu.

Upozornite iné inštitúcie o zmene adresy. Tu patrí poskytovateľ káblovej televízie, pevnej linky, elektriny, plynu, vody, časopisov alebo novín, banky, školy, škôlky a pod. Vśade je potrebné nahlásiť, že sa sťahujete do nového.

Zbavte sa chemikálií. Tu patria napr. aj čistiace prostredky. Vyhnete sa tak zničeniu alebo poškodeniu majetku pri prevážaní. Opäť tu platia tie isté zásady, ktoré sa týkajú nebezpečných látok a horľavín. Sťahovať budeme ťažké a veľké kusy nábytku, ktoré nemusia byť s tou-ktorou chemikáliou kamaráti.

 

Týždeň pred sťahovaním

Roztrieďte a zbaľte majetok. Veci máte zredukované o tie nepotrebné, môže sa začať s balením. Tento proces je časovo dosť náročný, preto je vhodné začať niekoľko dní pred sťahovaním. Ako baliace materiály môžete využiť škatule a prepravky, ktoré nájdete vo väčšine obchodov. Je potrebné každú krabicu viditeľne označiť (napr. pozor krehké, pozor sklo, knihy, oblečenie, taniere a pod.).

 

24 hodín pred sťahovaním

Pripravte mrazničku a chladničku. Rozmraziť, vyčistiť a vysušiť. Tieto dva spotrebiče používate každý deň, preto ich stačí pripraviť až tesne pred sťahovaním. Máte na to dostatok času, pretože ostatné povinnosti už máte za sebou 🙂

Pripravte ostatné spotrebiče. Spotrebiče, ktoré používate sporadicky môžete pripraviť a vyčistiť už o niečo skôr. Predpokladáme, že ich používate pravidelne, preto stačí pripraviť ich na prevoz 24 hodín pred sťahovaním.

 

Deň D

Pripravte postele a nábytok. A je to tu. Práve ste strávili v svojom starom dome alebo byte poslednú noc. Po troške nostalgie a spomínania môžete pripraviť na sťahovanie posteľ a nábytok. Skrine musia byť prázdne. To platí aj pre iné úložné priestory, ako napr. v posteliach.

Prejdite si Váš dom alebo byt so sťahovacou službou. Dohodnete si postup a plán sťahovania. Dosiahnete tak efektívne a čo najrýchlejšie presťahovanie. Je dôležité, aby ste boli dostupní v prípade možných otázok sťahovacej firmy. Ani my nie sme vševediaci (zatiaľ) a preto občas budeme potrebovať pomôcť, ak napr. bude nejaká krabica nejasne označená.

 

Príprava pred sťahovaním je nanajvýš dôležitá. Dodržaním takéhoto postupu minimalizujete stres, ktorý sťahovanie sprevádza.


Paste your AdWords Remarketing code here
Contact Form Powered By : XYZScripts.com